«Κανένα περιθώριο αντίδρασης, ούτε καν ελιγμού», αποφάνθηκε το Δικαστήριο|ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ*

Posted: Ιουλίου 11, 2016 in ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ, ΤΡΟΧΑΙΑ
Ετικέτες: , , ,

Κανένα περιθώριο αντίδρασης, ούτε καν ελιγμού, δεν είχε ο 20άχρονος οδηγός του οχήματος με  δύο συνεπιβάτιδες, σε αυτοκινητικό δυστύχημα με φορτηγό εμπόριο με εμπόρευμα -πριν από δύο χρόνια- στην Παλαιά Εθνική Οδό Βόλου – Λάρισας, σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου.

image

Κανένα περιθώριο αντίδρασης, ούτε καν ελιγμού, δεν είχε ο άτυχος 20χρονος Φίλιππος Καπανιάρης οδηγός του μοιραίου αυτοκινήτου μάρκας Polo, που ενεπλάκη σε αυτοκινητικό δυστύχημα με φορτηγό μετά ρυμουλκούμενου, που μετέφερε εμπόρευμα πριν από δύο χρόνια στην Παλαιά Εθνική Οδό Βόλου – Λάρισας, και μεταξύ Ριζομύλου – Στεφανοβικείου με αποτέλεσμα να βρει τραγικό θάνατο με τις δύο συνεπιβάτιδές του, την 18χρονη Ιωάννα Κουτσιαρή και την 20χρονη αδερφή της Κατερίνα Κουτσιαρή, βυθίζοντας στο πένθος τα δυο χωριά.
Ο πληρεξούσιος δικηγόρος των οικογενειών των θυμάτων, Χριστόφορος Γκλαβένος, Δικηγόρος Θεσσαλονίκης, ανέφερε χαρακτηριστικά ότι η δικαστική απόφαση του Πρωτοδικείου, που επιδίκασε στους συγγενείς των θανόντων αποζημίωση για χρηματική ικανοποίηση λόγω ψυχικής οδύνης από τον θάνατο των αδικοχαμένων νεαρών παιδιών, αποτέλεσε ένα μέρος μόνο της δικαίωσης από τον άδικο και τραγικό θάνατό τους.
Τα τρία παιδιά, που επέστρεφαν στα σπίτια τους μετά από μουσική εκδήλωση της Μουσικής Σχολής στο Ριζόμυλο, σε απόσταση μόλις 3 χιλιομέτρων και μερικών εκατοντάδων μέτρων από τα πατρικά τους σπίτια, έφυγαν από τη ζωή εντελώς αιφνίδια χωρίς να προλάβουν να επιστρέψουν στους δικούς τους ανθρώπους.
Σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου, το φορτηγό αυτοκίνητο με οδηγό τον Βασίλειο Βασιλάκο, ιδιοκτησία του Νικόλαου Μπονταίτη, έκοψε αιφνίδια το δρόμο, συγκρούστηκε με το αυτοκίνητό τους πλαγιομετωπικά, με αποτέλεσμα το Polo, στο οποίο επέβαιναν, να παρασυρθεί από το φορτηγό προς τα πίσω, να περιστραφεί αριστερόστροφα και να καταλήξουν σε παρακείμενο αγρό δεξιά σε σχέση με την αρχική τους πορεία.

Τι «είδε» το δικαστήριο
Το φορτηγό με τον τρόπο που λειτούργησε -αναφέρει η απόφαση του Δικαστηρίου- «τους έφραξε το δρόμο. Απέκλεισε κάθε περιθώριο αντίδρασης στον 20χρονο Φίλιππο», προσθέτει. Ο υπαίτιος οδηγός του φορτηγού, σύμφωνα με το Δικαστήριο, «δεν οδηγούσε με σύνεση και διαρκώς τεταμένη την προσοχή του, ώστε να μην προκαλεί τρόμο, ανησυχία ή παρενόχληση στους λοιπούς χρήστες των οδών, δε ρύθμισε την ταχύτητά του, λαμβάνοντας υπόψιν της επικρατούσες κυκλοφοριακές συνθήκες και κατέλαβε παράνομα το οδόστρωμα».
Ο απολογισμός της μοιραίας σύγκρουσης των οχημάτων ήταν δραματικός. Τρία παιδιά ανασύρθηκαν νεκρά μετά από πολύωρο απεγκλωβισμό που παρακολουθούσαν σοκαρισμένοι οι κάτοικοι των διπλανών χωριών. Ο ήχος της σύγκρουσης ήταν τότε τόσο ισχυρός ώστε οι φίλοι τους που βρισκόταν σε καφετέρια στον κεντρικό δρόμο να τρέξουν αναστατωμένοι να δουν τι συνέβη. Ολοι οι κάτοικοι ειδοποιήθηκαν, και όσο πλησίαζαν, έχαναν την ανάσα τους.
Το αποτύπωμα των ελαστικών στο οδόστρωμα, οι χαραγές του ζημιογόνου φορτηγού οχήματος, τα ίχνη συρσίματος στο χώμα, οι στραπατσαρισμένες λαμαρίνες που παρέπεμπαν σε σκηνικό πολέμου, σύμφωνα με την αυτοψία της Τροχαίας, έμειναν να μαρτυρούν με τον πλέον αποκαλυπτικό τρόπο τα δευτερόλεπτα φρίκης, που στέρησαν τη ζωή από τρία νέα παιδιά, γεμάτα όνειρα και δύναμη για τη ζωή, τρία αγγελούδια, που προστέθηκαν στο μακρύ κατάλογο των τροχαίων της οδού – λαιμητόμου.
Το Δικαστήριο έλαβε την απόφασή του με βάση το προανακριτικό υλικό, καθώς αυτόπτες μάρτυρες της σύγκρουσης δεν υπήρξαν, αλλά και την ένορκη βεβαίωση μάρτυρα που έσπευσε στη συνέχεια στο σημείο του δυστυχήματος, ο οποίος κατέγραψε ότι ήταν πολύ επικίνδυνος ο τρόπος που οδηγούσε ο υπαίτιος οδηγός του φορτηγού στην παλαιά εθνική οδό, στην οποία δεν πρέπει να οδηγούν φορτηγά, αλλά παρόλα αυτά κινούνται για να αποφύγουν ελέγχους σε ταχογράφους, υπερβάσεις ορίων ωρών υπερωριών, παράνομα φορτία, υπέρβαρα, κλέφτες ταχύτητας.
Εξάλλου, από την προανάκριση, ανέκυψαν τα εξής στοιχεία: το μικτό βάρος του φορτίου που μετέφερε το φορτηγό ήταν μεγαλύτερο κατά 2.340 κιλά από το μέγιστο επιτρεπόμενο και έφτανε στα 17.340 κιλά, συντελώντας έτσι σε βαρεία παράβαση, η οποία σε συνδυασμό με πλήθος άλλων παραβάσεων, που αποδεικνύονται από το σύνολο της σχηματισθείσας ποινικής δικογραφίας, επέφερε τον βίαιο θάνατο τριών νεαρών παιδιών.
Στους ισχυρισμούς των διαδίκων, ότι ο προανακριτικός υπάλληλος προέβη σε εσφαλμένη εκτίμηση των ιχνών και ευρημάτων, το Δικαστήριο, σύμφωνα με την απόφασή του, απάντησε ότι το αυτοκίνητο των τριών παιδιών συμπιέστηκε κατά τη σύγκρουση προς το οδόστρωμα και λόγω του μικτού βάρους του φορτηγού σύρθηκε πίσω ως προς την πορεία του, αφήνοντας αποτύπωμα ελαστικού. Επικαλούμενο επιπλέον το φωτογραφικό υλικό της αυτοψίας, αλλά και το ίχνος τροχοπέδησης του φορτηγού μήκους 51,70 μέτρων (!), τονίζει ότι η χρήση των ζωνών ασφαλείας από τους θανόντες σύμφωνα και με τις ιατροδικαστικές γνωματεύσεις, δεν θα ήταν ικανή να αποτρέψει το θάνατο των τριών παιδιών, λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης.
Το Δικαστήριο έκρινε ότι και τα δύο οχήματα ήταν σε καλή κατάσταση ώστε δεν θα μπορούσαν να υποστούν κάποια βλάβη στα συστήματά τους που να προκάλεσε το δυστύχημα.

Αναγνώρισε ότι κανένα ποσοστό συνυπαιτιότητας δεν είχε ο άτυχος 20χρονος οδηγός του Polo και ως προς την ορθή θέση του στο οδόστρωμα και ως προς την ταχύτητα που είχε αναπτύξει.

Το Δικαστήριο απέρριψε τις θέσεις του οδηγού του φορτηγού, Βασίλειου Βασιλάκου, την αγωγή του ιδιοκτήτη, Νικόλαου Μπονταιτη και της ασφαλιστικής εταιρείας τους κατά της ασφαλιστικής εταιρείας του νεκρού οδηγού, που συνεκδικάστηκε. Τόσο ο οδηγός, όσο και ο ιδιοκτήτης του φορτηγού αρνήθηκαν την ευθύνη τους και επιπλέον, ο ιδιοκτήτης, Ν. Μπονταίτης, ασκώντας αγωγή, η οποία συνεκδικάσθηκε με αυτήν των συγγενών των θυμάτων, ζητούσε η ασφαλιστική εταιρεία του άτυχου 20χρονου οδηγού να του καταβάλει συνολικά ποσό των 165.000 ευρώ για την καταστροφή του οχήματός του, την απώλεια του εισοδήματος του και τη χρηματική του ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης. Μετά τη σύγκρουση το φορτηγό είχε βγει εκτός οδοστρώματος, ντεραπάρισε και δίπλωσε και υπέστη ολοκληρωτική ζημία. Οι ως άνω ισχυρισμοί του υπαίτιου οδηγού και του ιδιοκτήτη του ζημιογόνου φορτηγού, καθώς και τα αιτήματά τους ένα προς ένα απορρίφθηκαν παταγωδώς, και ανταποδείχθηκαν από τον πληρεξούσιο Δικηγόρο των συγγενών των θανόντων. Εξουδετερώθηκαν από το παραπάνω Δικαστήριο, καθότι μόνο προκλητικοί υπήρξαν και χωρίς απόδειξη ετέθηκαν.
Λόγω της σφοδρότητας της σύγκρουσης, όπως εξηγεί η απόφαση, προκλήθηκαν μεγάλες παραμορφώσεις στο αυτοκίνητό τους. Ο ουρανός κατέβηκε στα κεφάλια των άτυχων παιδιών που έφυγαν παρέα στο θάνατο, όπως παρέα ήταν και στη ζωή.
Η δικαστική απόφαση, ως προς την αποζημίωση που επιδίκασε για τον θάνατο των παιδιών, δεν θα υποκαταστήσει το τραγικό κενό που άφησε στις ζωές των οικογενειών τους ο βίαιος και πρόωρος θάνατός τους, και ούτε θα μειώσει το καθημερινό πένθος για τον χαμό τους, αποτελεί όμως δικαίωση σχετικά με το ότι καταλογίζεται υπαιτιότητα στον υπαίτιο οδηγό για την επικίνδυνη οδήγηση, που είχε σαν αποτέλεσμα την τραγική σύγκρουση του φορτηγού με το επιβατικό όχημα που οδηγούσε ο Φίλιππος Καπανιάρης.


  • εφημερίδα Ταχυδρόμος
Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s